Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
menu szukaj logowanie

Ogólne zasady

Ogólne zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej

Ogólne zasady bezpiecznego korzystania z internetu

  1. Na komputerze i urządzeniach mobilnych posiadających dostęp do internetu powinno być zainstalowane i uruchomione aktualne oprogramowanie antywirusowe.
  2. System operacyjny, w/w oprogramowanie, przeglądarki internetowe, programy do obsługi poczty elektronicznej i pozostałe oprogramowanie powinno być regularnie aktualizowane i wspierane przez producenta. Należy niezwłocznie instalować publikowane przez producentów oprogramowania poprawki korygujące ujawniane luki i błędy w systemie operacyjnym oraz aplikacjach.
  3. Należy zachować ostrożność podczas pobierania plików z internetu. Szczególną ostrożność zaleca się podczas instalacji aplikacji pobranych z mało wiarygodnych stron WWW.
  4. W żadnym wypadku nie należy otwierać załączników oraz linków w wiadomościach e-mail lub SMS-ach pochodzących z niewiadomego źródła. Uruchamianie załączników oraz linków w wiadomościach lub SMS-ach powinno odbywać się dopiero po sprawdzeniu pliku programem antywirusowym.

 

Ogólne zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej

  1. Należy sprawdzić poprawność numeru rachunku bankowego tzw. NRB przed i po autoryzacji.
  2. Należy zwrócić szczególną uwagę na poprawność numeru NRB po wklejeniu go z tzw. schowka. Najlepiej zrezygnować z kopiowania numeru NRB.
  3. Nie wolno udostępniać nikomu telefonu z aplikacją mobilną.
  4. Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu bankowości elektronicznej.
  5. Po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
  6. Identyfikator, hasło oraz kody PIN powinny być znane tylko użytkownikowi bankowości elektronicznej.
  7. Nie należy zapisywać nigdzie poufnych danych, w tym również w plikach na komputerze ani w przeglądarce internetowej.
  8. Hasło dostępu do systemu bankowości elektronicznej powinno być regularnie zmieniane:
    1. hasło musi zawierać od 10 do 24 znaków (w tym przynajmniej jedna mała litera, jedna duża litera oraz jedna cyfra),
    2. nie należy stosować polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ó, ł, ż, ź, ć, ń),
    3. wielkość liter ma znaczenie.
  9. Należy zwracać uwagę na adres strony na której podajesz identyfikator i hasło. Dane niezbędne do uwierzytelniania w systemie bankowości elektronicznej (identyfikator, hasło) należy podawać wyłącznie na oficjalnej stronie banku (https://ebsd.pl).
  10. Przed zalogowaniem do bankowości elektronicznej należy sprawdzić czy połączenie jest szyfrowane. Jeżeli transmisja jest szyfrowana w tzw. linii statusu przeglądarki internetowej pojawi się ikona kłódki. Po kliknięciu na ikonę kłódki można uzyskać więcej informacji na temat szyfrowania i stosowanych certyfikatów. Certyfikat strony wystawiony jest dla Banku Spółdzielczego Duszniki przez firmę Unizeto Technologies S.A. (kliknięcie na "zatrzaśniętą kłódkę" w pasku przeglądarki). Brak "zatrzaśniętej kłódki" oznacza, że mamy do czynienia z niebezpiecznym połączeniem, w którym dane nie są szyfrowane.
  11. Nigdy nie należy logować się i dokonywać płatności w punktach bezpłatnego publicznego dostępu do internetu.
  12. Nigdy nie należy odpowiadać na wiadomości mailowe, których nadawcy proszą o ujawnienie czy zweryfikowanie danych osobowych oraz poufnych informacji, takich jak identyfikator i hasło.
  13. Zapewniamy, że Bank Spółdzielczy Duszniki nigdy nie wysyła e-maili, w których prosi o podanie poufnych danych lub zamieszcza linki prowadzące bezpośrednio do systemu bankowości elektronicznej. Po otrzymaniu takiego e-maila w żadnym wypadku nie należy na niego odpowiadać. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji należy powiadomić o tym Bank.
  14. Zapewniamy także, że żaden z naszych pracowników nie zadzwoni do Państwa z prośbą o podanie poufnych danych.
    Informacje takie jak identyfikator, hasła oraz kody PIN powinny być znane tylko użytkownikowi bankowości elektronicznej i każda próba uzyskania ich przez osoby trzecie jest naruszeniem zasad bezpieczeństwa.
  15. W przypadku wystąpienia nietypowych okoliczności (przerwy w połączeniu w czasie transmisji danych, komunikat żądający dodatkowego logowania lub komunikat żądający dodatkowych informacji) należy niezwłocznie skontaktować się z Bankiem Spółdzielczym Duszniki w formie telefonicznej lub mailowej na numery i dane kontaktowe udostępnione na stronie internetowej www.bsduszniki.pl. Dalsze korzystanie z systemu bankowości elektronicznej powinno nastąpić w takim przypadku dopiero po uzyskaniu wyjaśnień od przedstawiciela Banku Spółdzielczego Duszniki dotyczących ww. okoliczności.

 

Bankowość internetowa

  1. Nigdy nie loguj się do bankowości internetowej z linku, który przyszedł do Ciebie mailem lub SMS-em, ani poprzez link z wyszukiwarki. Wpisuj adres strony logowania ręcznie lub korzystaj z przycisku logowania na oficjalnej stronie banku.
  2. Sprawdzaj adresy stron www, na których się logujesz, oraz ważność ich certyfikatów. Adres strony logowania powinien zaczynać się od https (oznacza to bezpieczne połączenie internetowe).
  3. Zadbaj o skomplikowane hasła, unikatowe i trudne do odgadnięcia przez postronne osoby.
  4. Nie używaj tego samego hasła do różnych kont.
  5. Nie zapisuj haseł na kartkach ani w plikach na komputerze.
  6. Login i hasło do bankowości oraz numery kart to dane, które powinny być znane tylko Tobie. Nigdy nie podawaj ich innym.
  7. Nie loguj się przez publiczną, niezabezpieczoną sieć wi-fi lub hotspot do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej.
  8. Nie loguj się do bankowości na urządzeniach publicznie dostępnych, np. w kafejkach czy w hotelach.
  9. Pamiętaj aby po każdej sesji wylogować się z bankowości internetowej.
  10. Ustaw bezpieczne limity operacji dla przelewów, płatności kartami i wypłat gotówki.

 

Komputer i telefon

  1. Regularnie aktualizuj oprogramowanie na komputerze i telefonie (system, aplikacje, przeglądarkę, antywirusy).
  2. Używaj zapory sieciowej (firewall) i systematycznie skanuj komputer programem antywirusowym.
  3. Nie instaluj na komputerze i smartfonie oprogramowania z nieznanych źródeł.
  4. Nie podłączaj zewnętrznych nośników danych (np. pendrive) do swojego komputera, jeśli nie masz pewności co do ich bezpieczeństwa. Podobnie z podłączaniem telefonu do komputera.
  5. Pobieraj aplikację mobilną banku i jej aktualizacje wyłącznie z autoryzowanych sklepów: Google Play i App Store.
  6. Zawsze blokuj dostęp do telefonu i komputera. Zabezpiecz telefon hasłem, wzorem, odciskiem palca lub Face ID.
  7. W razie utraty karty lub telefonu z aktywną aplikacją – od razu je zablokuj. Kartę możesz zablokować przez bankowość internetową lub mobilną, a aplikację przez infolinię banku.

 

Podejrzany kontakt

  1. Zastanawia Cię wiadomość o dziwnym zamówieniu lub zaległej płatności? Przed podjęciem czynności w niej wskazanej skontaktuj się z biurem obsługi klienta firmy, która wysłała tę wiadomość.
  2. Nie otwieraj załączników w niespodziewanych mailach, jeśli nie wiesz co może w nich być.
  3. Nie klikaj w linki i nie pobieraj żadnych aplikacji, jeśli nie znasz nadawcy wiadomości.
  4. Dokładnie czytaj powiadomienia o transakcjach, w tym SMS-y – jeśli coś się nie zgadza, nie zatwierdzaj operacji.
  5. Jeżeli dzwoni do Ciebie przedstawiciel banku, ale nie masz pewności, że nim jest – zerwij połączenie. Potem samodzielnie zadzwoń na naszą infolinię.
  6. Nie przekazuj kodu BLIK nikomu, nawet znajomemu.
  7. Kupujesz w nowym sklepie? Poszukaj opinii na jego temat (z różnych źródeł) i sprawdź czy adres sklepu na pasku przeglądarki jest zgodny z nazwą sklepu.
  8. Nie podawaj PIN-u do karty podczas zakupów w internecie. Do potwierdzenia transakcji kartą w internecie nigdy nie jest wymagane podanie PIN.
  9. Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji. Takie zakupy potwierdzisz na dwa sposoby: w aplikacji mobilnej SGB Mobile lub przez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Banku.
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.